måndag 25 juni 2012

Another Garden


 Jag har visst snöat in lite på det där med restgarner just nu. Och, eftersom jag hela tiden råkar köpa på mig nya garner, med tanken om att dom ska resultera i nya härliga tröjor, vore det faktiskt ganska bra om jag gjorde mig av med lite gamla... Silk Garden från Noro är ett väldigt fint garn. Egentligen. Även om jag aldrig riktigt trivts i det. Varken när det formade en kofta eller poncho eller mössa... Så nu tänkte jag prova om någon annan gillar det i stället. Med inblandning av andra rester. För mig känns nya projekt sanktionerade, även om det finns flera pågående, om det som här, faktiskt i någon mening, handlar om att städa och röja. Det har det väl aldrig hittills funnits något fel eller obra med att göra?!

... Och så påminde jag mig just om att det går bra att sticka om, utan att passera nystan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar