onsdag 16 november 2011

Stickad matta! fortsättning


En handstickad vardagsrumsmatta vore grymt. Men det känns som ett nästan oöverstigligt projekt - Oavsett vilket garn man hittar och använder kommer det att bli hur tungt som helst att arbeta med. Och hur stort som helst. Jag tror inte jag kommer att försöka den närmaste framtiden (men jag är väldigt nyfiken på resultatet om någon annan skulle göra det...). Däremot kan jag inte släppa tanken på ett lite mindre mattprojekt. Ett tag var jag inne på en badrumsmatta i bomullstrikå. Men så funderade jag på var man skulle kunna ha en liten ullmatta. Och då kom jag på att en stickad julgransmatta kanske vore en idé. Och av någon anledning kom jag att tänka på Pia Wallén. Och gråmelerat Lovikkagarn med en röd tråd i. Det kanske kan bli något?!

Bilden är lånad från Life is Carbon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar