söndag 29 april 2012

Tappade maskor


Jag har "förstört" min sjal. Och det var jättekul. Bästa lördagsnöjet faktiskt!

Precis som beskrivningen antyder händer allt på det sista varvet - Då tappar man några maskor i början och slutet för att skapa det, enligt mig, effektfulla mönstret med trådar på tvären. Som på en stege. Hur spännande som helst.

Efter detta drama fick jag tillfälle att använda kitchenerstygn igen (jag börjar känna mig riktigt bekväm med dom, men man får inte sitta och tänka på annat under tiden man syr). Den provisoriska uppläggningen var lite pillig att få upp (eftersom jag inte lyckats få till det speciella provisoriska sättet att lägga upp på, som jag läst ska finnas, la jag upp som vanligt, i avvikande garn, för att sen pilla bort uppläggningsvarvet efter att maskorna på det första riktiga varvet fångats upp på sticka). Men det funkade.

Nu ska jag blocka innan jag bestämmer mig för vad jag tycker om det slutgiltiga resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar