måndag 12 december 2011

Garnbollar


... Verkar också lite inne. Jag har bestämt mig för att jag gillar dom, åtminstone lite, och jag har idag tillverkat den första, på mycket mycket länge, tillsammans med Ellen. Jag kan meddela att det är mycket lättare att lära en nästan 4-åring hur man gör en garnboll än hur man stickar. Koncentrationen var på topp och nog är det  så att delad garnglädje är dubbel garnglädje! Det kommer inte att bli så många bollar så det räcker till en krans som på bilden (ur Elle nr 12), men någon ytterligare lär det bli, och jag tror vi hänger dom på ytterdörren!

Vår garnboll har inte blivit ångad än, som jag har läst på Brodösens blogg att man ska göra, inte ordentligt friserad heller tror jag. Men det ska vi så klart ordna med så att det färdiga resultatet blir så fluffigt och fint som någonsin möjligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar